ÇEDES KASIM 2024 OKUL PANOMUZ
Çevreme Duyarlıyım, Değerlerime Sahip Çıkıyorum Projesi (ÇEDES) kapsamında okulumuzda Dürüstlük, Adalet, Özgürlük panosu hazırlandı.
ADALET
- Hak ve özgürlüklerini bilmek ve korumak
- Her insanın yaşama, eğitim alma, sağlık hizmeti alma hakkı; din ve vicdan hürriyeti gibi temel hak ve özgürlüklere sahip olduğunu kabul eder.
- Ailede, okulda, toplumda hak ve özgürlükleri ile ilgili sorunlara çözüm arar.
- Hak ve özgürlüklerinden yararlanırken diğer insanların haklarını da savunur.
- Kul hakkı kavramını açıklar.
- İnsanları sahip oldukları fiziksel özellik, sosyoekonomik düzey, etnik köken, inanç gibi özelliklerine göre ayırmadan tutum ve davranışlarına göre değerlendirir.
- Hakkaniyetli davranmak
- Haksızlıkların düzeltilmesi konusunda kararlı davranır ve Hakkı olmayanı verilse bile almaz
- İnsan ilişkilerinde yakınlık, menfaat, ön yargı vb. gözetmeksizin tarafsız davranır.
- Görev ve sorumluluklarını kuralına uygun olarak yerine getirir.
- Ölçülü ve dengeli olmak
- Haksızlık karşısında duygu ve davranışlarını kontrol eder.
- Adaleti, eşitliği ve hakkaniyeti bilerek hakkını arar.
- Adalet ve eşitlik kavramlarını ayırt eder.
- Liyakate önem verir.
- Görev paylaşımı yaparken kişilerin yeterliğini dikkate alır
- Yeteneklerine uygun görevleri almada istekli olur.
DÜRÜSTLÜK
- Samimi olmak
- Üzerine düşen görevleri kuralına uygun olarak yerine getirir.
- Sosyal ilişkilerde tarafsız davranır.
- Kişisel çıkar gözetmeksizin doğruları söyler.
- Doğru ve güvenilir olmak
- Söz, inanç ve davranışlarında tutarlı olur.
- Güvenilir olmak ve sözünde durmanın önemini fark eder
- Kendisine emanet edilenlere sahip çıkar.
- Söz verdiği işleri zamanında ve eksiksiz yapar.
- Her koşulda doğru olmaya dikkat eder.
- Dürüstlük ve adalet arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖZGÜRLÜK
- Cesaretli ve girişimci olmak
- Ülkenin bağımsızlığı için gerektiğinde fedakârlık yapar.
- Ülkenin her alanda güçlü olmasına yönelik projeler üretir.
- Günlük hayatta aldığı kararları uygulamada cesur davranır.
- Kararlı olmak
- Özgürlüklerini kullanırken diğer insanlara ve topluma karşı sorumluluklarına önem verir.
- Özgürlüklerini kullanırken diğer insanların özgürlük alanlarını ihlal etmez.
- Kendine zarar verecek duygu, düşünce ve davranışların özgürlükle bağdaşmadığını bilir.